• Друк

Міжнародний семінар «Розробка модулів в галузі педагогіки та менеджменту гетерогенного середовища в руслі компетентнісного підходу» в Університеті м. Бремен (Німеччина)

29З 30 вересня по 2 жовтня в Університеті м. Бремен (Німеччина) відбувся Міжнародний семінар, присвячений технологіям проектування навчальних модулів з проблем інклюзивної освіти.

Організували семінар вчені університету м. Бремена - проректор з міжнародної діяльності Жасмин Каракашоглу (Prof. Dr. Yasemin Karakaşoğlu) і професор університету Марк Тілен (Prof. Dr. Mark Tielen). У семінарі взяли участь представники 14 університетів Росії, України, Білорусії та Німеччини, а також керівник проекту TEMPUS професор Ольга Грауманн. Модераторами семінару з боку Новгородського державного університету були: проректор з міжнародної діяльності Михайло Певзнер, директор Інституту безперервної педагогічної освіти Олександр Ширін, зав. кафедрою педагогіки, технології та ремесел Петро Петряков і доцент кафедри педагогіки Сергій Йолкін.

У перший день міжнародного семінару Жасмин Каракашоглу познайомила учасників з основними стратегіями інтернаціоналізації вузу, а Марк Тілен розповів про структуру модульних освітніх програм з педагогіки та менеджменту різноманіття, які реалізуються в Університет м Бремен.11
В ході семінару доцент кафедри педагогіки Сергій Йолкін провів з малими групами тренінг з використання методології Тюнінг (Tuning Methodology) у навчальному процесі.
У результаті групової роботи під керівництвом бременських і новгородських вчених учасники семінару сформували каталоги спеціальних компетенцій бакалаврів і магістрів педагогічного профілю, які в майбутньому будуть працювати з різними групами учнів (обдарованими дітьми, дітьми з обмеженими можливостями здоров'я, дітьми із соціально неблагополучних сімей та сімей іммігрантів, і т.д.) в інклюзивної освітньому середовищі.
В якості другого групового завдання вчені з університетів-партнерів розробили кілька навчальних модулів, використовуючи при цьому методологію Тюнінг, і потім представили їх англійською мовою у формі медіа-презентацій.11На завершальній стадії семінару його учасники познайомилися з проектами, реалізованими спільно з ученими Університету м.Бремен. Так, Крістоф Фантіні представив проект «Rent a Teacher Man», а Катя Багински розповіла про допоміжних і підтримуючих уроках для дітей і підлітків з сімей мігрантів в університеті Бремен.
Великий інтерес у педагогів різних країн викликало відвідування школи продовженого дня Oberschule Koblenzer Strabe. Директор школи Фридерике Штайнхаус (F.Steinhaus) познайомила учасників проекту з концепцією освітньої установи, а її колеги представили кілька проектів («Urban Style», «MINT-Konzept»), спрямованих на виявлення та підтримку обдарованих дітей із сімей іммігрантів та інших груп учнів з особливими умовами соціалізації. Потім учені відвідали уроки математики, іспанської, англійської, французької мов та суспільствознавства.
На заключній стадії семінару відбулася консультація представників університетів-партенрами з професором університету м.Бремен Марком Тілен і професором універсітетеа Хільдесхайма Ольгою Грауманн щодо підготовки міжнародного підручника.
Після семінару науковці з університетів-партнерів отримали сертифікати про підвищення кваліфікації і подякували колег з НовГУ за методичний супровід, за ту атмосферу дружби і взаєморозуміння між вченими різних країн, яка панувала на семінарі в Бремені.

 


1